אורית אופק

טיפול רגשי לילדים בגילאי 5-12

ילדים לעיתים אינם מספרים לנו בצורה מילולית מה עובר עליהם, אך משדרים לנו את מצוקתם בדרכים שונות כמו: חוסר שיתוף פעולה, התפרצויות זעם לא מוסברות, חוסר רצון לקום בבוקר, אינם מעוניינים ללכת לבית הספר כי מציקים להם, ולא טוב להם שם, או שהם מציקים לאחרים כדי לזכות בתשומת ליבם, אינם נפגשים עם חברים בשעות הפנאי ואף מסתגרים בחדרם ומתמכרים למסכים.
לעיתים, אף יהיו לכך השפעות גופניות של כאבים שאינם מוסברים.

המרחב המיימי מקבל את כולם ללא ביקורת או שיפוטיות.
המים הינם מקום מוכר בו כל ילד יכול להנות ולהשתעשע בו.  הם מהווים כמגרש משחקים חוויתי ואנרגטי, שתורם לביטחונו ולחוסנו האישי והרגשי של הילד.
ישנו קשר טבעי בין ילדים למים לכן, הילד כלל לא מרגיש כי הוא בטיפול, ומגיע בכיף מידי שבוע ומקבל זמן מיוחד המוקדש רק לו.
מקום בו ניתן להוציא מרץ, להשתולל ולהנות מכל האפשרויות שהמרחב מעניק, מעל המים או מתחת, ניתן להתחבא בו, לקפוץ, לצלול, לצוף, לשחק לבד וביחד, להשפריץ, לתקשר, להתחבר , לאסוף בידיים ולהרגיש בכל הגוף.
וחשוב לא פחות – להנות מזמן ללא מסכים.

המים מאזנים ומרגיעים, הם מקור לשמחה והנאה, בשילוב של שיח מותאם גיל ומשחקים שונים תוך תשומת לב לצרכים האישיים של הילד, בטחונו עולה וגם האמונה ביכולות ובמסוגלות העצמית שלו.

הטיפול מותאם לילדים המתמודדים עם חרדות שונות, קשיי ויסות רגשי וחושי, הפרעות קשב , חוסר בטחון עצמי , התקפי זעם, עזרה בהתמודדות עם טראומות שונות, גירושים ועוד ועוד.

המרחב המיימי מלמד את הילד כיצד להתמודד עם קשיים.
הוא  לומד מהי גמישות וזרימה במקום היתקעות והתעקשות, לומד מהו איזון ונהנה מהשקט של המים ומהחיבוק שלהם.

הטיפול מתבצע בבריכה מחוממת וביחס אישי ומותאם לכל ילד

"אם יש קסם בעולם הזה – הוא נקרא מים" (לורן אייסלי)

טיפול הידרותרפי לילדים