אורית אופק

טיפול רגשי במים לנשים

"החיבוק במים הוא חיבוק אחר" כך אמרה לי מטופלת בסיום הטיפול, ואכן כך, למים יכולת מופלאה להשרות רוגע ונינוחות, הם עוטפים ומחבקים בחמימות שלהם ומהווים מעין רחם לשוהה בהם.

טיפול רגשי במים מתאים לילדים, נוער ומבוגרים.
הטיפול הרגשי במים בשיטת WT (Water Therapy) משלב טיפול של הגוף והנפש בו המטופל עובר מסע  של החלמה וריפוי במרחב התרפוייטי.

שיטה זו פותחה ע"י אוסי שטיין ויעל אונגר-ארנוב, היא שואבת את רעיונותיה המרכזיים מעולמות תוכן שונים ומתבססת על מספר עקרונות, ביניהם: עקרון ההכלה (containing), עקרון השלמות, אחדות גוף ונפש (holism), עקרון הזרימה (flow), עקרון ה"רחם המיטיב" (womb beneficial), עקרון החישה – סנסוריות, טקטיליות (sensation tactile) ועקרון המשחקיות (playfulness).

כמו כן, משולב שיח טיפולי לצד מרכיבים גופניים. כל מפגש טיפולי, הנמשך כשעה, מורכב משלושה חלקים: בחלק הראשון שיח טיפולי, בחלק השני, המרכיב הגופני בטיפול, בו המטפל מציף את המטופל ומניע אותו בטכניקות ייחודיות מעל ומתחת לפני המים ובחלקו השלישי מתקיים שיח טיפולי המסכם את מה שחש המטופל במהלך ההצפה, שבסיומו מקבל המטופל כלים להתמודדות בשבוע הקרוב.

התהליך הטיפולי במים עשוי לנוע מטיפול קצר מועד של כארבעה עשר מפגשים ועד טיפול ארוך טווח, בהתאם למשתנים שונים.
הטיפול במים מתאים לטיפולים המחייבים חיזוק רגשי,העצמה, בניית ביטחון וחוסן, שחרור ממתחים וחרדות שונות.
סביבת המים החמימה והבטוחה מאפשרת למטופלים לחוות טיפול ושיקום בסביבה תומכת ומרגיעה, ללא לחצים ופחדים.
השהייה במים מאזנת את המטופל פיזית ונפשית.

הטיפול מתאים למצבים רגשיים שונים ביניהם: משבר, טראומה, חרדה, סטרס, דיכאון, התמודדות עם מחלה קשה ועוד… בו מוזמן המטופל, ללמידת מים, בשילוב טכניקות נשימה, הרפיה ורוגע, תוך ויתור על שליטת יתר וויסות מחודש.
בשיטת – WT משתמשים בטכניקות משיטת הוואטסו (שיאצו במים) והווטרדאנס (water dance) בשילוב סוגי החזקה והנעה שונים שמותאמים רגש במים, ומדייקים את השפעתה של כל תנועה ומנח במים על מצבו הרגשי של המטופל.
מגוון התנועות מאפשר בין היתר להעלות תכנים רגשיים, לעבד תכנים קשים, ללמוד איזון מחודש ולהתעצם רגשית.
השיטה נבחנה לאורך שנים במספר מחקרים שבחנו את יעילותה והתאמתה לסוגי האוכלוסיות השונות ולמצבים הרגשיים הייחודיים.

הטיפול מתבצע בבריכה טיפולית מותאמת ביחס אישי.

מזמינה אתכן הנשים, המתמודדות עם סטרס, חרדות, דיכאון, אלו הסובלות מפיברומיאלגיה, אנדומטריוזיס או כל מצב שתואר לעיל, להניח אחת לשבוע, את צרות היום יום והמטלות ולהעניק לעצמכן זמן קבוע מידי שבוע המוקדש רק לכן, בו תרגעו מהמתח ותעלו את רמת האנרגיה שלכן ובכך תשפרו את שגרת החיים שלכן.

 "לפעמים העצירה היא התנועה הנחוצה" (תמר אשר)
זה מה שנחוץ לנו הנשים!!